تقریباً درمانی فناوری دانشگاه دانشگاه

تقریباً: درمانی فناوری دانشگاه دانشگاه حسن روحانی رییس جمهور خدمات درمانی درمان بیماری ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار پزشکی مبتلایانی که ناقل نیستند ، بیماری ایدز دیگر کشنده نیست

رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مبتلایان به ویروس ایدز را در کشور عزیزمان ایران 66 هزار و 375 نفر اعلام کرد و گفت: درمان این بیمار

مبتلایانی که ناقل نیستند ، بیماری ایدز دیگر کشنده نیست

بیماری ایدز دیگر کشنده نیست/مبتلایانی که ناقل نیستند

عبارات مهم : ایران

رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مبتلایان به ویروس ایدز را در کشور عزیزمان ایران 66 هزار و 375 نفر اعلام کرد و گفت: درمان این بیماری به قدری پیشرفت کرده است که بیماران آخر خطی ایدز هم می توانند تحت درمان قرار بگیرند، زندگی عادی داشته باشند و حتی دیگر ناقل نباشند.

پروین افسر کازرونی در گفت وگوی ایرنا به تشریح اوضاع بیماری ایدز در کشور عزیزمان ایران و پیشرفت های مهمی که جهت تشخیص و درمان این بیماری در کشور عزیزمان ایران رخ داده هست، پرداخت. خبر امیدوار کننده این مقام مسئول در وزارت بهداشت این بود که ویروس ایدز دیگر عفونتی ترسناک نیست، همه می توانند با خیال راحت آزمایش دهند و بعد از یک هفته از نتیجه آزمایش مطلع شود. اگر مبتلا بودند با شروع مصرف دارو و توجه به اصول مشاوره های تخصصی، بعد از مدتی به حدی تعداد ویروس در بدنشان کم می شود که دیگر ناقل ویروس ایدز محسوب نمی شوند و زندگی کاملا معمولی خواهند داشت.

مبتلایانی که ناقل نیستند ، بیماری ایدز دیگر کشنده نیست

امروز جمعه اول دسامبر(10 آذر) روز جهانی ایدز است و شرکت بهداشت جهانی شعار امسال را «سلامتی حقی جهت همه با اطلاع رسانی، پیشگیری، تشخیص زودهنگام، درمان و حمایت از مبتلایان به HIV» گزینش کرده است.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت افزود: بر اساس آخرین آمار، تا اول مهرماه 96 تخمین وزارت بهداشت این است که حدود 66 هزار و 375 فرد مبتلا به ویروس ایدز زنده در کشور عزیزمان ایران زندگی می کنند، از این تعداد 26 هزار و 464 فرد زنده شناسایی شده است اند که به ویروس ایدز مبتلا و البته تحت درمان هستند و حدود 40 هزار نفر که حدود 60 درصد مبتلایان هستند، هنوز ناشناخته مانده اند.

رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مبتلایان به ویروس ایدز را در کشور عزیزمان ایران 66 هزار و 375 نفر اعلام کرد و گفت: درمان این بیمار

وی گفت: با توجه به شروع شناسایی ویروس ایدز در کشور عزیزمان ایران از سال 65، از آن وقت تا اول مهرماه امسال 10هزار و 97 فرد مبتلا به این ویروس در کشور عزیزمان ایران جان خود را از دست داده اند. بنابر این تعداد مبتلایانی که از آن سال تاکنون در کشور عزیزمان ایران شناسایی شده است اند اعم از زنده و فوت شده، 36هزار و 571 نفر هستند.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت افزود: از این تعداد شناسایی شده است حدود 20 درصد بر اثر رابطه جنسی به عفونت HIV مبتلا شده است اند ولی اگر مبتلایان شش ماه اول امسال را در نظر بگیریم حدود 47 درصد آنها از طریق رابطه جنسی به این ویروس مبتلا شده است اند و احتمالا اگر موارد شناسایی زیاد شود و افراد پنهان و ناشناخته به این ویروس شناسایی شوند، درصد موارد انتقال جنسی زیاد خواهد شد لیکن در کشورهای پیشرفته تا 80 درصد موارد مبتلا شدن از طریق رابطه جنسی است.

کازرونی تاکید کرد: مسئله مهم در مورد این بیماری آمار مبتلایان نیست، مسئله مهم این است که حدود 60 درصد افراد مبتلا به این ویروس از وجود عفونت HIV در بدنشان خبر ندارند و از اوضاع خود مطلع نیستند. این اوضاع نه تنها موجب پیشرفت ویروس در بدن و بروز بیماری می شود، بلکه احتمال انتقال این ویروس به اطرافیان آنان از جمله کسانی که با آنان روابط جنسی دارند و حتی به همسرشان وجود دارد و احتمال اینکه فرزند مبتلا به ویروس ایدز داشته باشند، بسیار زیاد است.

مبتلایانی که ناقل نیستند ، بیماری ایدز دیگر کشنده نیست

وی گفت: همه مردم باید بدانند که HIV یک عفونت ویروسی مزمن است که اگر سریع تشخیص داده شود، با شروع درمان و رعایت اصول بهداشتی به تدریج میزان عفونت زایی آن کم و بعد از مدتی قطع می شود.

وی تاکید کرد: عفونت ویروس ایدز دیگر به هیچ وجه یک بیماری ترسناک نیست. افراد مبتلا به این ویروس می توانند بدون وحشت از انگ اجتماعی با شروع درمان، به زندگی سالم برگردند و مطمئن باشند که در مراکز مشاوره بیماری های رفتاری اصل رازداری و محرمانگی یک اصل خدشه ناپذیر است و اگر خودشان نخواهند، نزدیکترین افراد به آنها نیز متوجه وجود عفونت یا بیماری آنها نمی شوند.

رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مبتلایان به ویروس ایدز را در کشور عزیزمان ایران 66 هزار و 375 نفر اعلام کرد و گفت: درمان این بیمار

این متخصص پزشکی اجتماعی ادامه داد: البته در آموزش هایی که به افراد HIV مثبت داده می شود، به آنها گفته می شود که بهتر است خانواده به خصوص همسر آنها از این مسئله مطلع باشند تا از انتقال این عفونت به همسر یا تولد فرزند مبتلا پیشگیری شود لیکن موارد متعددی داشته ایم که به عنوان نمونه یک زن در بیمارستان و هنگام وضع حمل بعد از آزمایش، متوجه وجود این عفونت شده است است در حالی که آن زن کاملا یک فرد متعهد به خانواده بوده و حتی همسر او نیز سال ها قبل اعتیاد خود را ترک کرده بوده ولی متاسفانه به علت تشخیص دیر هنگام، هم زن و هم فرزند وی به ویروس ایدز مبتلا شده است بودند.

وی گفت: همه مردم باید بدانند که ویروس ایدز از طریق خون و تزریق یکسان و نیز ترشحات جنسی انتقال یافته می شود، بنابراین همه تلاش وزارت بهداشت این است که اعتیاد معتادان تزریقی، به اعتیاد خوراکی یا کشیدنی تبدیل شود و افرادی که مبتلا به ویروس ایدز هستند، حتما در روابط جنسی از کاندوم استفاده کنند، استفاده از کاندوم تا 98درصد احتمال انتقال عفونت را کم کردن می دهد.

مبتلایانی که ناقل نیستند ، بیماری ایدز دیگر کشنده نیست

کازرونی افزود: خود مراقبتی، آگاهی و دسترسی به کاندوم اهمیت بسیار زیادی دارد به همین علت، کاندوم رایگان در مراکز کم کردن آسیب اعتیاد (مراکز DIC) و مراکز مشاوره زنان در صورتی که افراد مراجعه کنند به آسانی در اختیارشان قرار داده می شود و حتی از افراد نمی پرسند که کاندوم را جهت چه می خواهند.

وی گفت: همه تلاش وزارت بهداشت این است که تعداد مراکز مشاوره و خدمات بهداشتی را جهت کنترل و پیشگیری از ایدز زیاد کردن دهد و هر چقدر که مردم زیاد مراجعه کنند، حتما تعداد این مراکز زیاد می شود، نشانه وزارت بهداشت این است که مطابق تعهد بین المللی که داده است تا سال 2020 یعنی کمتر از سه سال دیگر 90درصد افراد مبتلا به ویروس ایدز شناسایی شوند و از این تعداد 90 درصد تحت مواظبت و درمان قرار گیرند و از این تعداد 90درصد با کم کردن تعداد ویروس، دیگر از اوضاع ناقل بیماری خارج شوند.

کازرونی گفت: همه مردم می توانند با مراجعه به مراکز سیار تشخیص ایدز اعم از اتوبوس های ایدز یا کلینیک های سیار یا مراکز بهداشتی یک آزمایش راحت خون بدهند، ظرف 20 دقیقه نتیجه آزمایش مشخص می شود، اگر فرد سالم باشد که نتیجه قطعی است ولی اگر بدن تصویر العمل نشان داده باشد، فرد جهت آزمایش قطعی به مراکز مشاوره بیماری های رفتاری ارجاع می شود تا آزمایش استاندارد جهت آنان انجام شود.

وی افزود: مراکز مشاوره بیماری های رفتاری با حدود 100 آزمایشگاه استاندارد در کشور مرتبط هستند که تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و کیت های تشخیصی استاندارد را دارند و ظرف چند روز تا حداکثر یک هفته نتیجه قطعی آزمایش مشخص می شود. اگر نتیجه مثبت بود، از همان وقت درمان و مشاوره به صورت کاملا رایگان و با حفظ اصل محرمانگی شروع می شود.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت گفت: در گذشته سرعت تشخیص ویروس ایدز در کشور عزیزمان ایران کم بود، مجبور بودیم حتما نمونه های خونی را به آزمایشگاه شرکت انتقال خون ببریم. امکانات تشخیص سریع در گذشته در همه مراکز انتقال خون و به تعداد کافی فراهم نبود ولی اکنون تعداد این آزمایشگاه ها زیاد کردن یافته است و سرعت تشخیص نیز اوج رفته است.

وی افزود: البته با توجه به دوره پنهان ویروس و اینکه آزمایش تشخیصی، وجود پادتن را در بدن تشخیص می دهد نه خود ویروس را، بنابراین اگر ویروس در مراحل اولیه بعد از انتقال باشد در صورتی که افراد واکنش‌ها مخاطره آمیزی داشته اند از آنها خواسته می شود بین یک ماه تا سه ماه بعد دوباره جهت آزمایش مراجعه کنند.

ابلاغ دستورالعمل تشخیص و درمان نوین ایدز در ایران

رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت اضافه کرد: تمام خدمات تشخیص و درمان ایدز در کشور عزیزمان ایران کاملا رایگان هست، دستورالعمل تشخیص و درمان نوین ایدز در کشور عزیزمان ایران نیز از دو ماه پیش ابلاغ شده است هست، جهت اجرای این دستورالعمل مراکز تشخیص استاندارد عفونت ایدز در کشور عزیزمان ایران زیاد کردن یافته است و تعداد این مراکز روز به روز در حال زیاد شدن هست. تلاش وزارت بهداشت این است که دسترسی ساده به خدمات تشخیص و درمان ایدز را جهت همه مردم فراهم کند.

وی گفت: مهمترین مساله در رابطه با بیماری ایدز در کشور عزیزمان ایران این است که حدود 40هزار فرد مبتلا به ویروس این بیماری، ناشناخته مانده اند و می توانند این ویروس را به دیگران انتقال یافته کنند، علت ناشناخته ماندن آنها نیز مراجعه نکردن آنها به مراکز بهداشتی و تشخیصی است و علت مراجعه نکردن آنها نیز وحشت از این بیماری و البته اطلاعات کم آنها راجع به عفونت HIV است.

کازرونی افزود: همه مردم بدانند که با توجه به پیشرفت های بزرگ علمی راجع به تشخیص و درمان ایدز، این بیماری دیگر یک بیماری کشنده و لاعلاج نیست، تشخیص و پیشگیری از این بیماری با رعایت اصول بهداشتی از جمله پرهیز از اعتیاد تزریقی و روابط جنسی غیر ایمن کاملا و به صورت 100درصدی ممکن است و افراد مبتلا نیز با شروع درمان و مصرف دارو بعد از مدتی تعداد ویروس در بدنشان به قدری کم کردن پیدا می کند، که دیگر ناقل این بیماری محسوب نمی شوند.

وی گفت: بنابراین با پیشرفت هایی که در تشخیص و درمان ایدز به دست آمده، بیماری ایدز دیگر به هیچ وجه یک بیماری ترسناک نیست، بلکه یک بیماری کاملا قابل کنترل هست، حتی افراد مبتلا به فاز پیشرفته بیماری ایدز نیز اگر تشخیص داده شوند، هر چند دیر هم شده است باشد، با مصرف دارو می توانند تعداد ویروس را بدنشان کم کنند تا حدی که دیگر خطری زندگی آنها را ترساندن نکند و دیگر ناقل ویروس نباشند.

وی افزود: هر چقدر تشخیص این بیماری در مراحل اولیه و ابتدایی صورت گیرد، درمان سریعتر جواب می دهد، افرادی که در مراحل پیشرفته بیماری ایدز هستند، علاوه بر دارو باید نکات بهداشتی بیشتری را اعم از تغذیه مناسب، ترک مصرف مواد و دخانیات و اصلاح سبک زندگی را رعایت کنند تا بتوانند به زندگی عادی بازگردند.

کازرونی گفت: مهم این است که افراد به مراکز بهداشتی و تشخیصی مراجعه کنند و از اوضاع خود مطلع شوند و اگر مبتلا بودند، هر چه سریعتر درمان و مشاوره را شروع کنند، در صورتی که تعداد ویروس در بدن افراد مبتلا به زیر هزار در یک سی سی برسد، فرد دیگر ناقل ویروس نخواهد بود البته جهت اینکه فرد بتواند فرزند سالم به دنیا بیاورد باید تعداد ویروس از این میزان کمتر شود.

واژه های کلیدی: ایران | ویروس | بیماری | مبتلا شدن | تشخیص ایدز | درمان ایدز | بیماری ایدز | اخبار پزشکی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار