تقریباً درمانی فناوری دانشگاه دانشگاه

تقریباً: درمانی فناوری دانشگاه دانشگاه حسن روحانی رییس جمهور خدمات درمانی درمان بیماری ها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری آیا به جوانان اجازه کار کردن نمی‌دهند؟ / نادر مشایخی

نادر مشایخی می‌گوید: می‌دانید چقدر جوان با حال داریم؟ یکی از آن‌ها قطعه‌ای نوشته بود که به نظر من می‌توانست در عالی ترین فستیوال‌های دنیا اجراء شود. آیا به آن‌ه

آیا به جوانان اجازه کار کردن نمی‌دهند؟ / نادر مشایخی

نادر مشایخی: آیا به جوانان اجازه کار کردن نمی دهند؟

عبارات مهم : ایران

نادر مشایخی می گوید: می دانید چقدر جوان با حال داریم؟ یکی از آن ها قطعه ای نوشته بود که به نظر من می توانست در عالی ترین فستیوال های دنیا اجراء شود. آیا به آن ها اجازه کار کردن نمی دهند؟ می خواهند دست زیاد نشود!

این آهنگساز و رهبر ارکستر در گفت وگویی که با ایسنا داشت، راجع به فعالیت های موسیقایی این روزهایش اظهار کرد: در حال آماده شدن جهت کنسرتی هستیم که قرار است اسفند در پایتخت کشور عزیزمان ایران و شهرستان ها به روی صحنه برود. این کار ادامه پروژه «یک سال با باخ» به همراهی اینتر ارکستر پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار می شود.

سالن سمندریان جان می دهد جهت موسیقی
او ادامه داد: اجرای پایتخت کشور عزیزمان ایران پیش از سال برگزار می شود؛ من اعتقاد هستم بهتر است این اجراء در تماشاخانه «ایرانشهر» به روی صحنه برود. سالن سمندریان آن جهت موسیقی جان می دهد؛ سالن های عادی به نظر من از لحاظ آکوستیک خیلی بد هستند. باخ به درد تالار وحدت نمی خورد سالن هایی با این حجم تماشاگر از قرن ۱۹ باب شد؛ پیش از آن سالن ها کوچکتر بود و مردم عادت شنیداری دیگری داشتند.

مشایخی اضافه کرد: اجرای پایتخت کشور عزیزمان ایران پیش از سال برگزار می شود؛ من اعتقاد هستم بهتر است این اجرا در تماشاخانه «ایرانشهر» به روی صحنه برود. سالن سمندریان آن جهت موسیقی جان می دهد؛ سالن های عادی به نظر من از لحاظ آکوستیک خیلی بد هستند. باخ به درد تالار وحدت نمی خورد سالن هایی با این حجم تماشاگر از قرن ۱۹ باب شد؛ پیش از آن سالن ها کوچکتر بود و مردم عادت شنیداری دیگری داشتند.

این آهنگساز همچنین گفت: در حال نوشتن قطعاتی جهت ارکسترها و آنسامبل های خارجی هستم. شرایط خیلی خوبی پیش آمده و یک ارکستر خوب در کشور آلمان قرار است آثار جدیدی از من را اجراء کند؛ اگر شدنی شود، خبرهای آن را به زودی خواهم داد.

۷۰ مورد آسیب شناسی موسیقی ایران
او در بخش دیگری از این گفت وگو بیان کرد: من موسیقی کشور عزیزمان ایران را آسیب شناسی کردم که به ۷۰ مورد رسیدم؛ این موارد مکتوب شده است و به زودی به عنوان یک رساله منتشر می شود.

مشایخی گفت: مسئله ما این است که در شهرستان ها سالن کنسرت وجود ندارد این عنوان باید آسیب شناسی شود؛ نصف شهرهای شمال کشور سالن کنسرت ندارند و باید در سینما اجراء کرد؛ حتی در سنندج و کردستان که فرهنگ موسیقایی خیلی مهم است این مسئله دیده می شود.

او با بیان این که تمام فعالیت هایم را فعلا روی مباحث آموزشی گذاشته ام، اظهار کرد: لیکن به نظرم وقت جوان ها تلف می شود، یعنی به جوان هایی که تا این اندازه بااستعداد هستند، افرادی درس می دهند که هنوز هیچ اطلاعی از سیستم های تازه آموزشی ندارند. سال ها است که این سیستم ها عوض کردن کرده ولی همچنان چیزهای قدیمی را درس می دهند بدون این که در نظر بگیرند باید به نسل جوان طور دیگری آموزش داده شود. نسل امروز نسلی است که گجت های هوشمند در دستشان دارند و از آن ها اطلاعات را می گیرند بنابراین نحوه آموزش هم باید عوض کردن کند نه این که به روش ۷۰ سال پیش تدریس کرد.

این موسیقیدان در ادامه گفت: با این کتاب های آموزشی کسی چیزی یاد نمی گیرد، در نهایت هنرجوها پیش من می آیند و می گویند معلم هایشان دست به تحقیر آن ها می زنند. باید شاگرد را جذب کرد و به او هیجانی داد که بتواند یاد بگیرد. آموزش موسیقی در کشور عزیزمان ایران باید به طور کل عوض کردن کند.

فستیوال باید عادات شنیداری تازه تولید کند
مشایخی همچنین راجع به جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: اصلا نمی توان به این مناسبت جشنواره گفت، بلکه زیاد یک دورهمی است و در برگزاری آن تغییرات جزیی ایجاد می شود. فستیوال باید این امکان را به مخاطب بدهد که عادت های شنیداری تازه جهت او ایجاد شود و امکانی ایجاد کند که هیچ جا این موسیقی را نشنود.

این موسیقیدان ادامه داد: می دانید چقدر جوان با حال داریم؟ یکی از آن ها قطعه ای نوشته بود که به نظر من می توانست در عالی ترین فستیوال های دنیا اجراء شود. آیا به آن ها اجازه کار کردن (شرکت در جشنواره) نمی دهند؟ می خواهند دست زیاد نشود! اگر می خواهند بخورند، ایرادی ندارد ولی به بقیه هم اجازه کار کردن بدهند. می دانید چقدر کار آسانی است و چقدر خودشان لذت می برند؟ کمک کردن یعنی بهشت! پنج سال اجازه بدهیم جوانان کار کنند و ببینیم چه می شود.

مشایخی گفت: اگر قرار است فستیوال جریان ساز داشته باشیم، باید تلاش کنیم موسیقی ای اجراء شود که تا به حال شنیده نشده هست. می دانید چقدر موسیقی وجود دارد که در کشور عزیزمان ایران اجراء نشده است؟ در کشور عزیزمان ایران حتی یک نفر که بلیت فروش است می تواندن جلوی یک پروژه را بگیرد.

او راجع به اساسنامه جشنواره موسیقی فجر که هنوز تصویب نشده هست، بیان کرد: اساسنامه اگر هم داشته باشد، متعلق به داخل کشو هست. اساسنامه گارانتی اجرایی ندارد. خوشبختانه معاونت تازه تلاش می کند همه چیز را از پایه نگاه کند.

این رهبر ارکستر اظهار کرد: جشنواره ای که قرار است جریان ساز شود نباید فقط به اجرای موسیقی فکر کند. باید به نحوه ی تفکر انسان کنونی و ایرانی فکر کردن، فکر کند. مدام می پرسند آیا موسیقی ایرانی جهانی نمی شود؟، خب تقصیر خودشان است لیکن نمی دانند ایرانی فکر کردن چیست. نمی دانند ما ایرانی ها «عِلّی» فکر نمی کنیم. موسیقی ایرانی «موسیقی عِلّی» نیست و قشنگی آن هم در همین است و نمی دانیم آیا این گوشه در ادامه آن گوشه قرار گرفته است ولی احساسمان می گوید این خوب است.

او ادامه داد: یکی از پرسشها تئوری نویسی در کشور عزیزمان ایران این است که نحوه تفکری که خودش را با سرهم بندی مشغول می کند، می خواهد رابطه علّی پیدا کند و در این باره می ماند. دارند با ابزار اشتباه کار می کنند.

از نت نویسی های اوایل «باروک» استفاده کنیم
این آهنگساز اضافه کرد: موسیقی اوایل دوران باروک (قرن ۱۷) از نظر ساختار و فرمال به موسیقی ایرانی شبیه هست، که نت نویسی شده است هست. به نت نویسی آن ها نگاه کنیم، ببینم چگونه این کار را انجام داده اند شاید بتوانیم استفاده کنیم یا خودمان نت نویسی ای داشته باشیم که وجوه نت نویسی اوایل باروک را به وجود بیاورد.

ما هر چهار سال یک بار مدیر جمهور گزینش می کنیم آیا باید یک نفر ۴۰ سال در یک شورا حضور داشته باشد؟ هیچ گونه پیشرفتی در موسیقی کشور عزیزمان ایران به وجود نیامده هیچ؛ بلکه یک سمبل کاری مزمن جا گرفته که مدام بدتر می شود. وزارت ارشاد تصمیم های اشتباه می گیرد لیکن مشاوران اشتباهی گزینش می کند.

آیا به جوانان اجازه کار کردن نمی‌دهند؟ / نادر مشایخی

واژه های کلیدی: ایران | مشایخی | ایرانی | موسیقی | فستیوال | اخبار فرهنگی و هنری


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار